Berlingske Business
17:42

Pandora-topchef vil fortsætte udvikling til fuldt brand

Pandora Pandora glimter næstmest blandt store europæiske aktie
Arkivfoto. Foto:

Der er fortsat gang i at udvikle smykkeselskabet Pandora fra at være ét selskab kendt for sine armbånd med charms til også at sælge andre prydgenstande som ringe og halskæder til kunderne.

- Vi er glade for, at kvartalet viser, at fortsat er i fuld gang med at udvikle os til et fuldt brand. 25 pct. af omsætningen kommer nu fra andet end armbånd og charms, siger Anders Colding Friis, der er administrerende direktør i Pandora.

Salget af charms, der er vedhæng til armbånd, steg med 2 pct. i første kvartal 2017 til 2976 mio. kr. i forhold til månederne i 2016, men salget af armbånd faldt med 6 pct. i danske kr. til 873 mio. kr., viser selskabets regnskab for første kvartal 2017.

28BUSjeve-121947.jpg

- At salget af armbånd faldt skyldes, at vi kom med blandt andet en ny lås i første kvartal sidste år, som solgte godt, og hvor omsætningen steg med 70 pct., siger direktøren.

- Vi har fortsat fokus på at sikre vores basisforretning - og så bygger vi ovenpå den med nye kategorier, siger Anders Colding Friis.

Og netop de nyere smykketyper som øreringe, halskæder og vedhæng samt ringe er vokset med henholdsvis 57 pct. til 285 mio. kr., 56 pct. til 272 mio. kr. og 42 pct. til 753 mio. kr. Samlet udgør disse nu 25 pct. af omsætningen.

/ritzau/FINANS

Tirsdag

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen