Berlingske Business

Pandora-topchef: Tyskland er værre end det ser ud

Paddora generalforsamling
Pandoras bestyrelsesformand Allan Leighton. Foto:

Der er stor forskel på de butikker, som Pandora ejer og driver, som det går godt med, og så franchise-multibrand-butikkerne, der trækker ned.

Tyskland var blandt de opmuntrende punkter i Pandoras kvartalsregnskab, da salget her steg 8,5 pct. og dermed lignede et marked i markant bedring, efter at de tidligere har voldt smykkeselskabet problemer.

Men tallene lyver, mener Pandora-topchef Allan Leighton.

- Tyskland ser bedre ud, end det er. Der er stor forskel på de butikker, vi ejer og driver, som det går godt med, og så franchise/multibrand-butikkerne, som ikke klarer sig så godt, siger Pandora-topchefen på en telekonference oven på regnskabet.

Han varsler derfor handling - og mulige udsving i tallene.

- Vi vil lave et indgreb i den tyske forretning for at rette op på det, og man kan forvente, at den fremtidige forretning vil være volatil, siger Allan Leighton.

Også salget ud af butikkerne steg omkring 8 pct. i tredje kvartal, på organisk basis, viser Pandoras tal.

Tyskland har flere gange vist tegn på fremgang i år, hvilket har fået analytikerne til at juble over bedring på det tidligere problemområde. Men der kan altså være flere bump forude på Pandoras autobahn.

/ritzau/FINANS

Mathias Stigsgaard +45 33 30 03 35 Ritzau Finans, E-mail: finans[AT]ritzau.dk , www.ritzaufinans.dk

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen