Berlingske Business

Pandora-topchef: Øreringe ekstra krydderi på salgsvækst

Pandora
Foto:

Det går godt for langt de fleste af Pandoras produkter. Men særligt øreringe rykker.

En vækst på 21 pct. i lokal valuta fra tredje kvartal sidste år til kvartalet i år er ganske tilfredsstillende. Det siger topchefen i Pandora, Anders Colding Friis

»Vi har haft en positiv udvikling på tværs af vores geografier, og vi har set alle vores produktkategorier vokse tocifret,« siger topchefen om Pandoras regnskab for tredje kvartal.

Pandora

Smykkeselskabets omsætning lød på 4612 mio. kr. i månederne juli-september i tredje kvartal 2016 mod 3911 mio. kr. i tredje kvartal sidste år. Det svarer til et hop i omsætningen på 18 pct. - eller de 21 pct. i lokal valuta, som Anders Colding Friis hentyder til.

Billede

Og at det både er charms, armbånd, ringe og øvrige smykker, der bidrager til væksten, ligger også godt til topchefens tilfredshed med et veloverstået kvartal. Charms voksede med 10 pct. i kvartalet, armbånd med 35 pct., ringe med 11 pct. og øvrige smykker - som blandt andet er øreringe og halskæder - voksede med 67 pct.

NYE "RIGTIGE" PRODUKTER

»Det ekstra krydderi har været, at øreringe, som vi er begyndt at fokusere på, doblede i kvartalet. Så alt i alt er vi godt tilfredse,« siger Anders Colding Friis.

PANDORA MEDIA-RESULTS/

Omsætningen på charms, der er vedhæng til armbånd som Disney-figurer, guld- og charms med og uden sten og emalje og "glasperler", bidrager til omsætningen med 2661 mio. kr. svarende til 58 pct., herefter følger armbånd med 17 pct., ringe med 15 pct., de to kollektioner Moment- og Essence med 12 pct., og øvrige smykker med 11 pct.

»Den måde, som vi arbejder med kategorierne, er, at vi ønsker at se en positiv udvikling i de nye kategorier, samtidig med at vi også holder fokus på, at vi stadig udvikler vores charms og armbånd. Set i det lys er vi ganske godt tilfredse,« siger Pandora-direktøren.

»Vi har fået etableret ringe som en rigtig kategori i Pandora-sortimentet, og vi har også haft en rigtig flot udvikling i øreringe. Vi vil ikke skabe en revolution og stoppe med at sælge charms og armbånd - men vi vil have vores nye kategorier til at vokse ved siden af,« siger Anders Colding Friis.

Jesper S.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen