Berlingske Business

Pandora-topchef: Business as usual i Storbritannien

Omsætningen i Storbritannien i kvartalet bidrog med en fjerdedel af omsætningen i regionen EMEA.

Det britiske marked er vigtigt for Pandora, men EU-afstemningen får ikke smykkeselskabet til at lave om på, hvordan man sælger sine smykker i landet.

Det slår Pandoras topchef, Anders Colding Friis, fast på en telekonference efter offentliggørelsen af selskabets regnskab for andet kvartal 2016 tirsdag morgen.

- Vi har ikke planer om at ændre vores forretning i Storbritannien - men vi er forberedte på, at der kan komme valutaudsving, siger Anders Colding Friis.

Omsætningen i Storbritannien i kvartalet, der dækker over april til og med juni, steg med 7 pct. og bidrog med en fjerdedel af omsætningen i regionen EMEA, der dækker over Europa, Mellemøsten og Afrika. Samlet lå omsætningen her på 1873 mio. kr. mod 1468 mio. kr. i andet kvartal 2015.

- Omsætningen i kvartalet var ikke påvirket af afstemningen, siger topchefen.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen