Berlingske Business

Pandora topchef: Asien-teori er noget vås

allan Pandora
Foto:

Pandoras topchef Allan Leighton er utilfreds med det fokus, omverdenen har lagt på selskabets ekspansionsplaner i Asien.

Der er for meget opmærksomhed om en del af forretningen, der i årets tredje kvartal fyldte mindre end 5 pct. målt på smykkeselskabets samlede omsætning.

- Alt det med Asien er helt skørt. Sagens kerne er, at vi ikke har en stor forretning i Asien. Vi har kun 40 forretninger i Kina og 7 i Japan, siger Allan Leighton til Ritzau Finans med henvisning til, at selskabet i alt har over 2350 konceptbutikker og shop-in-shops verden over.

pix-Pandora

Han lægger ikke skjul på, at Asien gerne skal fylde mere for Pandora fremover, og at selskabet har fokus på væksten der. Men det kommer ikke til at ske ved et pludseligt tigerspring, tværtimod.

- Vi har store muligheder i Asien, som vores hold arbejder på lige nu. Vi vil bygge en rigtig god forretning på samme måde, som vi har gjort andre steder. Men jeg tror bare, nogle har fået helt forkert fat i tingene, siger Allan Leighton.

Lanceringen af Pandoras seneste kollektion med titlen "Essences" og fokus på livsværdier har af nogle været tolket som et forsøg på at slå bedre igennem på det asiatiske marked. Men at tolke ekspansionen i den verdensdel gennem de enkelte kollektioner er "irrelevant", siger Allan Leighton til Ritzau Finans.

- Der er også nogle, der har fået den idé, at vi har lavet vores nye armbånd til asiatiske kvinder, fordi de har tyndere håndled. Det er noget vås, lyder det fra Pandora-direktøren.


Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen