Berlingske Business

Pandora tjener mere end ventet

Pandora
Kronprinsparret besøger Pandoras forretning i Hong Kong i december 2012. Foto:

Smykkekoncernen lander et resultat, der er bedre end ventet i andet kvartal. De to uger gamle opjusterede forventninger fastholdes.

Smykkekoncernen Pandora lander et nettoresultat på 375 millioner kroner i andet kvartal - 56 millioner kroner bedre end ventet.

Pandora løftede allerede for to uger sløret for omsætningen i andet kvartal, der var på 1,9 milliarder kroner.

Samtidig opjusterede Pandora forventningerne til 2013, til en overskudsgrad på 27 procent mod tidligere ventede "over 25" procent, ligesom forventningerne til omsætningen hævedes til otte milliarder kroner mod tidligere udmeldte 7,2 mia. kroner. Samtidig ventes 175 nye konceptbutikker at åbne til forskel fra 150 butikker.

For andet kvartal landede overskudsgraden på 27,4 procent og var altså i tråd med det udmeldte. Dog har analytikere tidligere meddelt, at de mener, at der er mere tilbage i posen og venter over en bred kam en overskudsprocent ved slutningen af året på 29-30 procent.

De opjusterede forventninger pilles der ikke ved i forbindelse med regnskabsfremlæggelsen.

Bedre i USA

Pandora sælger bedre end ventet i USA, hvor de omsætter 1,1 milliarder kroner, mens omsætningen er stigende, men dog lavere end ventet i både Asien og Europa, hvor de danske smykker omsætter for henholdsvis 244 og 642 millioner kroner.

»Som meddelt den 30. juli, hvor vi opjusterede vores resultatforventninger til 2013, er den solide fremgang fra første kvartal 2013 fortsat på tværs af alle regioner i årets andet kvartal med et stærkt salg af nye produkter, høje genbestillingsrater og et godt salg ud af konceptbutikkerne. Vores strategi om at levere produkter inden for ”Affordable Luxury” bliver stadigt mere relevant, og selvom der fortsat er mange områder, vi kan forbedre, er vi tilfredse med vores fremdrift,« siger administrerende direktør Allan Leighton i fondsbørsmeddelelsen.

Han har siddet i chefstolen siden første juli. Inden da sad han for bordenden som bestyrelsesformand for smykkevirksomheden. 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen