Berlingske Business

Pandora: Selvfølgelig er resultaterne skuffende

Pandora kommer med årsregnskab tirsdag
Pandoras resultater for 2017 er skuffende læsning - også for pensionsgiganten ATP. (Foto: Liselotte Sabroe/Scanpix 2017) Foto:

Pandoras resultater for 2017 er skuffende læsning - også for pensionsgiganten ATP.

Men i forhold til de nye mål, som smykkeproducenten har lanceret for perioden frem til 2022, håber Claus Wiinblad, der er aktiechef hos ATP, dog, at der er skabt et mere konservativt udgangspunkt.

»2017-resultaterne var selvfølgelig skuffende, fordi selskabet havde sat sig for høje mål i løbet af året. I forhold til dagens udmelding om de langsigtede finansielle mål håber jeg, at det er med til at give en mere konservativ baseline for den langsigtede, positive udvikling af selskabet,« skriver Claus Wiinblad i en email.

I dagens handelsopdatering kunne Pandora fortælle, at omsætningen i 2017 ifølge en foreløbig opgørelse landede på 22,8 mia. kr., mens driftsmarginen (EBIDTA) faldt til 37,3 pct. fra 39,1 pct. året før.

Smykkeselskabet Pandora kommer med regnskab for de første seks

Til sammenligning havde Pandora i regnskabet for tredje kvartal meldt forventninger om en omsætning i bunden af intervallet 23-24 mia. kr. og en driftsmargin på omkring 38 pct. ud.

Pandora venter desuden, at driftsmarginalen i 2018-2022-perioden vil ligge i niveauet 35 pct.

Investorernes reaktion kom prompte fra morgenstunden, hvor aktien faldt markant. Og ved middagstid ligger Pandora 14,7 pct. lavere i 569,20 kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen