Berlingske Business

Pandora runder de 100 milliarder kroner i værdi

Pandora
Overskrift
Pandora på strøget. Foto:
 

Smykkekoncernen Pandora har tirsdag nået en magisk grænse, da selskabets markedsværdi nu har sneget sig over 100 mia. kr.

Aktien stiger 3,5 pct. til 822,50 kr. efter selskabets regnskab for tredje kvartal tirsdag morgen, og det er det højeste niveau nogensinde. Markedsværdien er nu på 100,6 mia. kr. Dermed er Pandora kommet i fornemt selskab med fem andre C20-selskabet: Mærsk, Novo Nordisk, Danske, Nordea og Coloplast.

Pandora

Pandora-aktien startede ellers med at falde i tirsdagens handel, men stemningen vendte, efter at smykkekoncernens ledelse uddybede udviklingen i sensommeren på en såkaldt telekonference, hvor analytikere, investorer og journalister kan stille spørgsmål.

»Den positive stemning kom efter telekonferencen i formiddags, hvor den administrerende direktør var positiv omkring fremtiden og især væksten i Asien. Derudover så han yderligere upside for bruttomarginalen, hvis råvarepriserne forbliver på dette niveau«, skriver Sydbank i en kommentar om ordene fra topchef Anders Colding Friis.

Pandora

Den seneste kursrekord blev sat 11. august, og den blev tangeret igen 6. oktober. På daværende tidspunkt var markedsværdien oppe på 99,7 mia. kr.

Pandoras regnskab for tredje kvartal bød helt som ventet på massiv vækst. Omsætningen steg med omkring 1 mia. kr. til 3911 mio. kr., mens analytikerne havde ventet et salg på 3856 mio. kr. ifølge et estimat indsamlet af Ritzau Estimates.

FRANCE-LEISURE-TOURISM-DISNEYLAND-PARIS

Driftsoverskuddet før skat, renter af- og nedskrivninger blev på 1454 mio. kr. og overgik dermed akkurat analytikerforventningen om et overskud på 1438 mio. kr.

Derimod haltede overskuddet på bundlinjen på 1006 mio. kr. lidt efter analytikernes estimat på 1045 mio. kr.

Finans TV: Pandora buldrer derudaf

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen