Berlingske Business
16:05Den norske regering åbner døren på klem for Uber

Pandora laver tigerspring i Asien

Pandora fortsætter tocifret vækst i andet kvartal Pandoras oms
Arkivfoto: Pandora på Strøget. Foto:

Den danske smykkegigant Pandora har fordoblet antallet af butikker i Kina, og følges målsætningen stopper udvidelsen langt fra her.

I gennemsnit åbner Pandora i øjeblikket en ny butik hver uge i Kina, og efterspørgslen er stor blandt de kinesiske forbrugere og for ejerne af indkøbscentre, som i stor stil byder det danske brand indenfor. Målsætningen fra Pandora er, at de nuværende 86 kinesiske butikker skal udvides i antal til 170 ved udgangen af 2018, så den kraftige vækst er nødvendig, hvis målet skal indfris.

Det skriver Børsenhttp://borsen.dk/.

jesper kasi nielsen

Manden, der har travlt med at klippe snore, er regionaldirektør i Pandora Asia Pacific, Kenneth Madsen, der har haft ansvaret på de udfordrende markeder i Asien siden 2013. Han forklarer over for Børsen, at det gennem årene har været svært for alvor at slå igennem i regionen, blandt andet fordi man valgte nogle distributører og partnere, som ikke levede op til forventningerne.

Væbnet med en ny joint-venture-model og pålidelige partnere i blandt andet Kina og Japan, er den danske smykkekoncern nu altså klar til en større ekspansion, hvor Kina er i fokus.

- Vi har haft stor succes i Hongkong, der indtil for nylig var vores største marked i Asien. Og den succes skal danne grundlag for den strategi, vi nu er i gang med at rulle ud i resten af regionen. Vi har absolut fokus på Kina, hvor vi allerede ser særdeles pæne vækstrater, forklarer regionaldirektør for Pandora Asia Pacific, Kenneth Madsen, til Børsen.

René Sindlev

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen