Berlingske Business

Pandora kursbelønnes for endnu en overraskelse

Pandora
Ifølge tal fra Bloomberg er det 10. gang ud af de sidste 11 kvartalsresultater, at Pandora-bundlinjen var bedre end forudset. Foto:

Pandora har tirsdag morgen endnu en gang leveret en positiv overraskelse på bundlinjen, og det bliver taget godt imod af aktiemarkedet.

Efter fem minutters handel stiger Pandora-aktien 3,8 pct. til kurs 225,70 og lægger sig øverst i C20-indekset oven på regnskabet for andet kvartal.

Her fik smykkeselskabet et overskud på 431 mio. kr. - eller godt 15 pct. bedre end analytikerestimatet på 375 mio. kr. ifølge tal indsamlet af SME Direkt for Ritzau Finans.

Ifølge tal fra Bloomberg er det 10. gang ud af de sidste 11 kvartalsresultater, at Pandora-bundlinjen var bedre end forudset.

Omsætningen løb op i 1931 mio. kr. i kvartalet og EBITDA-marginen landede på 27,4 pct. Det var dog ikke nogen stor overraskelse for markedet, da Pandora allerede i en foreløbig regnskabsmelding to uger inden regnskabet havde varslet en omsætning på ca. 1,9 mia. kr. og en overskudsgrad omkring 27 pct.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen