Berlingske Business

Pandora indtager smykkescenen i Asiens Disneyland

Pandora
Det danske smykkeselskab Pandora udvider sit samarbejde med Disney, så selskabet allerede fra næste måned kan lancere sin Disney-kollektion i 13 markeder i Asien og Stillehavsområdet. Foto:

Smykkekoncernen Pandora udvider sit strategiske samarbejde med Walt Disney, så det danske selskab fra næste måned kan lancere sin Disney-kollektion i 13 forskellige markeder i Asien og Stillehavsområdet.

Pandora rykker endnu tættere på en af verdens største mediekoncerner. Det danske smykkeselskab meddeler mandag morgen, at det udvider sin strategiske alliance med Walt Disney. For Pandora betyder den udvidede aftale, at selskabet allerede fra næste måned kan lancere sin Disney-kollektion i 13 markeder i Asien og Stillehavsområdet i fremtrædende lande som Australien, Japan og Kina.

FRANCE-LEISURE-TOURISM-DISNEYLAND-PARIS

For Pandora indebærer aftalen desuden, at det danske selskab fremover får status som det officielle Charms-armbånd i både Hong Kong Disneyland Resort og det kommende Shanghai Disney Resort.

For godt et år siden indgik Pandora og Disney en alliance med det formål at designe en Disney-inspireret Pandora-kollektion til butikker i USA, Canada, Mexico og Centralamerika.

Hos Pandora er topchef Anders Colding Friis overbevist om, at de asiatiske forbrugere vil tage godt imod det danske selskabs Disney-smykker.

Pandora

»Modtagelsen af vores Pandora Disney-kollektion i Nordamerika har været fantastisk og efter samtaler med Disney, har vi besluttet at udvide samarbejdet til at inkludere Asien og Stillehavsområdet. Vi mener, at kollektionen vil passe godt til forbrugeren i Asien og Australien og ser frem til at tilbyde vores Disney-inspirerede produkter til vores kunder i denne region,« siger Anders Colding Friis i en meddelelse.

Pandora oplyser i selskabsmeddelelsen, at den udvidede aftale med Disney ikke får nogen indflydelse på selskabets forventninger til årets finansielle resultater.

Pix-coldingfriis

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen