Berlingske Business

Pandora i bitter strid med tidligere direktør

Pandora viser milliardfremgang i tidligt regnskab
Foto:

Smykkegiganten Pandora er i Australien endt i en bitter strid med selskabets tidligere chef Karin Adcock.

Pandora har forbudt sine forhandlere at føre mærket Alex and Ani, som Adcock står bag, og den tidligere direktør for Pandora i Australien har nu anbragt sagen for myndighederne.

Det skriver Børsen.

I en mail til sine flere hundrede forhandlere gør Pandora det klart, at selskabet ikke vil lade dem sælge mærket Alex and Ani, hvis forhandlerne fortsat ønsker at sælge Pandora.

- Noter venligst, at Alex and Ani er et konkurrerende produkt. Pandora vil ikke tillade jer at forhandle Alex and Anis produkter, så længe I er autoriserede forhandlere af Pandora, står der, ifølge Børsen, i mailen afsendt af Brien Winther, der er Pandoras landechef i Australien.

Pandora frifindes i sag om børsfølsomme oplysninger

Karin Adcock, der indtil 2012 havde Brien Winthers stilling i Pandora, stiller sig meget uforstående over for sin tidligere arbejdsgivers ageren.

- Alex and Ani er et meget anderledes koncept i forhold til Pandora. Det ser ud til, at Pandora nu er nervøse, fordi de konkurrerer så hårdt mod Alex and Ani i USA, skriver Karin Adcock, ifølge Børsen, på det sociale medie Linkedin.

Sagen er yderligere eskaleret efter, at Brien Winther i lokale australske medier har udtalt, at Karin Adcock i sin tidligere position har benyttet lignende metoder. Påstanden kalder Karin Adcock for faktuelt ukorrekt, og hun har nu bragt striden til de australske konkurrencemyndigheder, ACCC, der dog i første omgang har afvist at gøre noget ved sagen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen