Berlingske Business

Pandora henter ny regional direktør fra amerikansk supermarkedskæde

Pandora med regnskab for tredje kvartal tirsdag
Arkivfoto: Pandora butik i København. Foto:

Det danske smykkeselskab Pandora får fra mandag i næste uge en ny direktør for regionen Americas, der dækker over både Nord- og Sydamerika samt Caribien.

Valget er faldet på Sid Keswani, der tiltræder stillingen den 13. august, fremgår det af en meddelelse til fondsbørsen mandag.

Den nye direktør kommer fra en post som administrerende direktør for Fiesta Mart, der er en supermarkedskæde med hovedkvarter i Texas.

I mere end 20 år har han arbejdet inden for detailsektoren, og han har tidligere arbejdet for den amerikanske kæde Target, hvor han havde ansvar for 450 butikker. Her var han i 19 år, fremgår det af Pandoras meddelelse.

»Pandora har opbygget et førende globalt brand inden for meget kort tid, og jeg er begejstret for muligheden for at lede selskabets fortsatte udvikling i Nord- og Sydamerika.«

»Denne region har et betydeligt potentiale i både modne og nye markeder, samt i den fortsatte integration af kundernes oplevelse på tværs af fysiske butikker og onlinehandel. Jeg glæder mig til at blive del af et stærkt hold og en lovende fremtid i samarbejde med vores partnere,« siger Sid Keswani.

Americas-regionen står for omkring en tredjedel af smykkekoncernens samlede omsætning, og den har mere end 2300 Pandora-forhandlere.

Udnævnelsen af en ny direktør til det amerikanske marked kommer, efter at den tidligere direktør Scott Burger i januar i år oplyste, at han efter 10 års ansættelse havde besluttet sig for at forlade smykkekoncernen, og mens Pandora har ledt efter en afløser, har topchef Anders Colding Friis fungeret som direktør for regionen.

Scott Burgers fratrædelse blev annonceret, samtidig med at det kom frem, at finansdirektør Peter Vekslund havde besluttet at opsige sin stilling hos Pandora.

Hans efterfølger blev offentliggjort med det samme, og her faldt valget på bestyrelsesmedlem Anders Boyer, der ville tiltræde i august.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen