Berlingske Business

Pandora-formand efter stort kursfald: Jeg har fuld tillid til topchef

pchefen Peder Tuborgh.
Pandoras bestyrelsesformand, Arla-topchefen Peder Tuborgh. Foto:

Pandora har været i heftig modvind på aktiemarkedet de seneste to uger efter et skuffende regnskab for første kvartal, hvor særligt væksten i Kina var skuffende, men der er fortsat tillid til, at topchef Anders Colding Friis er den rette til at løse udfordringerne.

Sådan lyder det fra smykkeselskabets bestyrelsesformand, Peder Tuborgh.

- I løbet af de sidste tre år er Pandora næsten fordoblet målt på salg, og Anders Colding Friis og hans ledelsesteam har bestyrelsens fulde opbakning til at gennemføre den langsigtede strategi, siger Peder Tuborgh i en skriftlig kommentar.

Erhvervsmediet Insidebusiness har fredag bragt en artikel - baseret på anonyme kilder - der ifølge Børsen handler om, at Peder Tuborgh og Anders Colding Friis ikke er enige om strategien for selskabet.

Formanden skulle desuden være utilfreds med aktiekursens udvikling siden regnskab for første kvartal, hvor aktien er faldet fra omkring kurs 700 til kurs 500.

I udtalelsen understreger Peder Tuborgh, at der er enighed om smykkekoncernens strategi.

- Vi ønsker naturligvis at levere langsigtet værdi til vores aktionærer. Det er vores overbevisning, at vi gør det bedst ved at forfølge den langsigtede strategi for Pandora, som bestyrelsen og direktionen har udarbejdet sammen og præsenterede tidligere i år, siger han.

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen