Berlingske Business

Pandora: Disney-produkter har bred appel i Asien

Pandora
Lanceringen i Asien- og Stillehavsområdet får ikke Pandora til at justere forventningerne til årets resultater. Smykkekoncernen udtrykker dog en forventning om, at der vil være et stort salgspotentiale i regionen. Foto:

Pandora vurderer, at selskabets Disney-kollektion vil blive modtaget positivt hos de asiatiske forbrugere, da brandet står stærkt i regionen og ikke kun appellerer til børn og unge.

Sådan lyder det fra smykkekoncernen, efter at det mandag har udvidet sit samarbejde med Disney, så det fra næste måned også bliver muligt at købe Pandora-producerede Disney-smykker i 13 lande i Asien- og Stillehavsområdet.

- Vi lancerede det i USA sidste år, hvor det blev rigtig godt modtaget. Og når vi ser på de forbrugsmønstre, der er Asien, så har vi vurderet, at der er et potentiale, siger Kristian Lysgaard, kommunikationschef i Pandora.

- Hvor vi i Danmark mest kender det som et børne- og ungdomsbrand, så har det en bredere appel i Asien, som går helt op til 30-40-årsalderen, så på den måde adskiller verdensdelene sig lidt, siger han til Ritzau Finans.

Lanceringen i Asien- og Stillehavsområdet får ikke Pandora til at justere forventningerne til årets resultater. Smykkekoncernen udtrykker dog en forventning om, at der vil være et stort salgspotentiale i regionen.

- Det blev modtaget godt i USA, og nu har vi så en tilsvarende forventning om, at det også vil blive modtaget godt i Asien og Australien, siger Kristian Lysgaard.

Ud over at sælge Disney-smykkerne i USA, bliver de også solgt i en række lande i Latinamerika og Canada. Og med udvidelsen af aftalen med Disney kunne næste punkt på dagsordenen være Europa, men det har den smykkegigant ingen konkrete planer for.

- Vi har fokus på at lancere i Asien og Australien, men derudover har vi ikke nogen planer med at udvide, siger Kristian Lysgaard.

Investorerne på aktiemarkedet virker også til at være positive omkring udvidelsen af Disney-alliancen. Pandora-aktien stiger mandag 2,4 pct. til 812 kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen