Berlingske Business

Pæne salgstal og juleoptimistisme sender tyske Metro til tops

Olaf Koch, Chief Executive of Metro AG is seen on a large video
Olaf Koch, Adminsitrerende direktør i Metro Group. Foto:

Det tyske detailhandelsselskab Metro leverede i det forskudte regnskabsår 2014/15 en beskeden salgsvækst på 1,5 pct., hvilket var på linje med forventningerne.

Der hersker dog stor optimisme om det nye år, og det behager investorerne, som sender aktien i vejret i mandagens handel.

Det fremgår af salgstal i forbindelse med en pressemeddelelse mandag.

Den samlede omsætning faldt ganske vist til 59,2 mia. euro fra 59,9 mia. euro i 2013/14. Til gengæld steg det sammenlignelige salg på årsbasis med 1,5 pct. mod en stigning på 0,1 pct. i sidste regnskabsår.

05TILCoolshop.jpg

- Vi indfriede vores forventninger til året, og efter salget af Galeria Kaufhof (en kæde af stormagasiner, red.) har vi atter finansielle kræfter til at foretage yderligere opkøb med henblik på at supplere og styrke vores salgslinje, siger selskabets administrerende direktør, Olaf Koch, i meddelelsen.

Det fremgår endvidere at pressemeddelelsen, at selskabet har særdeles positive forventninger til det forestående julesalg, og det er mandag med til at sende Metro-aktien op med 3,6 pct. til 27,84 euro på børsen i Frankfurt.

Meny

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen