Berlingske Business

På tirsdag åbner Starbucks på Danmarks mest travle adresse

Starbucks
Det bliver Kenni Hindsgaul Madsen, der skal stå i spidsen for den nye afdeling af Starbucks ved Nørreport. Foto:

Amerikanske Starbucks udvider i Danmark, og på tirsdag åbner en ny af kaffekædens afdelinger på Danmarks mest befærdede sted.

Det er på hjørnet mellem Nørreport Station og Torvehallerne, at den nye Starbucks skal lokke flere kaffeglade københavnere ind i varmen.

Butiksbestyrer Kenni Hindsgaul Madsen glæder sig til at stå i spidsen for den nye kaffebar.

»Starbucks er bare noget særligt, vi ønsker at være det sted, hvor folk kommer for at hygge sig med venner, familie eller kolleger over en dejlig kop kaffe. Vi gør meget ud af, at alle skal føle sig velkomne, og mange af gæsterne lærer vi at kende så godt, at de bliver en slags venner,« siger Kenni Hindsgaul Madsen.

STARBUCKS

Det bliver den 18. Starbucks i Danmark, og nummer 12 i Storkøbenhavn. Over 300.000 mennesker passerer hver dag forbi Nørreport Station, og Starbucks har dermed potentiale til at blive en af de mest besøgte kaffebarer i landet.

Starbucks drives i Danmark i et samarbejde med Dansk Supermarked.

»Vi ser mange muligheder for at åbne endnu flere Starbucks-cafeer i fremtiden. Starbucks er et anerkendt brand, og markedet er i vækst, så det er bestemt interessant for os,« siger Marianne Bedsted, direktør for butikscentret Salling samt franchise-delen i Dansk Supermarked.

JAPAN-COFFEE/

Den amerikanske kaffekæde startede i 1971 og har nu flere end 21.000 kaffebarer i verden. De solgte i 2013 Arabica-kaffe og blåbærmuffins for 14,9 milliarder dollars. Det svarer til 100 milliarder danske kroner.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Seneste nyt

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen