Berlingske Business

Onlinegigants overskud er stadig minimalt trods stort salg

Zalando - 20170419095917463_or
Zalando voksede solidt i første kvartal. (arkivfoto) Free/Zalando

Online-modebutikken Zalando sælger mere og mere. Men overskuddet er stadigt papirtyndt for hjemmesiden.

Online-tøjbutikken Zalando voksede solidt i første kvartal, hvor omsætningen steg med mere end 20 procent. Det viser en opdatering fra selskabet.

Tallene viser dog også, at Zalandos overskudsgrad fortsat er ekstremt lille.

- Vi fortsætter med at opfylde vores målsætninger og startede 2017 med stærk vækst, skriver administrerende direktør Rubin Ritter.

Den foreløbige opgørelse over kvartalet viser et salg på 971-987 millioner euro - 7,2-7,3 milliarder danske kroner - mod 796 millioner euro i samme periode sidste år.

Driftsresultatet er endt mellem 10 og 30 millioner euro. Det giver en overskudsgrad på én til tre procent.

tøj

Til sammenligning fremviste Dansk Supermarked, der lever i den notorisk resultatsvage supermarkedsbranche, onsdag en overskudsgrad på 3,7 procent.

Væksten og overskuddet var ikke nok til at leve op til aktiemarkedets forventninger. Zalando falder med 4,6 procent på det tyske aktiemarked. Dermed er selskabet dog fortsat 9,9 milliarder euro værd.

Zalando startede i Tyskland som en online-skoforhandler i 2008. Siden da har Zalando spredt sig til alt inden for tøj og mode og til en stribe nye lande, deriblandt Danmark.

Ifølge sit årsregnskab havde Zalando i 2016 165 millioner besøg om måneden, omkring 200.000 varer på hylderne og 20 millioner aktive brugere.

A Adidas shoebox stands above

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen