Berlingske Business
17:42

Onlinegigants overskud er stadig minimalt trods stort salg

Zalando - 20170419095917463_or
Zalando voksede solidt i første kvartal. (arkivfoto) Free/Zalando

Online-modebutikken Zalando sælger mere og mere. Men overskuddet er stadigt papirtyndt for hjemmesiden.

Online-tøjbutikken Zalando voksede solidt i første kvartal, hvor omsætningen steg med mere end 20 procent. Det viser en opdatering fra selskabet.

Tallene viser dog også, at Zalandos overskudsgrad fortsat er ekstremt lille.

- Vi fortsætter med at opfylde vores målsætninger og startede 2017 med stærk vækst, skriver administrerende direktør Rubin Ritter.

Den foreløbige opgørelse over kvartalet viser et salg på 971-987 millioner euro - 7,2-7,3 milliarder danske kroner - mod 796 millioner euro i samme periode sidste år.

Driftsresultatet er endt mellem 10 og 30 millioner euro. Det giver en overskudsgrad på én til tre procent.

tøj

Til sammenligning fremviste Dansk Supermarked, der lever i den notorisk resultatsvage supermarkedsbranche, onsdag en overskudsgrad på 3,7 procent.

Væksten og overskuddet var ikke nok til at leve op til aktiemarkedets forventninger. Zalando falder med 4,6 procent på det tyske aktiemarked. Dermed er selskabet dog fortsat 9,9 milliarder euro værd.

Zalando startede i Tyskland som en online-skoforhandler i 2008. Siden da har Zalando spredt sig til alt inden for tøj og mode og til en stribe nye lande, deriblandt Danmark.

Ifølge sit årsregnskab havde Zalando i 2016 165 millioner besøg om måneden, omkring 200.000 varer på hylderne og 20 millioner aktive brugere.

A Adidas shoebox stands above

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen