Berlingske Business

Omsætningen styrtdykker i Stylepit

stylepit
Stylepit Foto:

Stylepit mister 22 procent af omsætningen og fokuserer nu på lønsomheden. Målet er et beskeden, men positivt resultat næste år.

Tøjproducenten Stylepit kom ud af 2014/2015 med et fald i omsætningen og en reduktion i underskuddet. Selskabet venter et mindre overskud på EBITDA-niveau i indeværende regnskabsår, og vil fortsat have mest fokus på lønsomheden.

Nettoomsætningen faldt til 364,2 mio. kr. fra 470,1 mio. kr. i samme periode sidste år, hvilket skal ses i lyset af et aktivt fokus på lønsomhed, skriver Stylepit.

Pix-Holch

Stylepit kom ud af 2014/2015 med et minus på EBITDA-posten på 30,2 mio. kr., hvilket er markant mindre end underskuddet på 80,7 mio. kr. i samme periode sidste år. Selskabet beskriver året som et transformationsår, hvor der har været fokus på at vende skuden og introducere navnet "Stylepit", der har afløst "Smartguy"-brandet.

Underskuddet er ikke overraskende, for allerede for et par uger siden annoncerede Stylepit, at et underskud i den størrelsesorden var på vej.

Pix-zalando

På bundlinjen landede selskabet et underskud på 52,6 mio. kr. mod et minus på 129,7 mio. kr. i 2013/2014. Stylepit venter til regnskabsåret 2015/2016 en nettoomsætning i niveauet 350 mio. kr. og "et beskedent, men positivt EBITDA-resultat". Stylepits forventninger er baseret på en fortsat prioritering af lønsomhed, hvilket vil bidrage til nedgangen i omsætningen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen