Berlingske Business
10:30Finanshus hæver Novozymes' kursmål

Nyt tilbud fra Føtex: Betal 20 kroner om ugen og få 20 pct. rabat på økologi

oekoifotex
Føtex lancerer et nyt tilbud til de økologibegejstrede: Få 20 pct. rabat på alle økologiske varer alle ugens dage for 20 kroner om ugen i abonnementsbetaling. Foto:

Føtex lancerer et nyt tiltag med 20 pct. rabat på alle økologiske varer, men for at få del i det gode tilbud skal kunderne betale for et abonnement i butikkens nye øko-klub.

Som den første butikskæde i Danmark lancerer Føtex nu et koncept, hvor man skal være betalende medlem for at få fat i rabatter. Fra og med fredag introducerer Føtex nemlig en fast rabat på alle økologiske varer på 20 pct., men for at få del i den besparelse, skal du være medlem af butikkens ØKO+-ordning. Pris: 20 kroner i ugen.

Økologi

Føtex har længe opereret med økologiske lørdage, hvor butikken gav 25 procent rabat på alle økologiske varer, men ifølge salgsdirektør Jan Larsen var der udfordringer med at have nok af de rigtige varer hjemme, og derfor er man nu gået over til en anden løsning.

»Nu giver vi kunderne, der rigtig gerne vil økologi, muligheden for at købe ind dagligt og få rabat mod en lille betaling. Så sikrer vi os, at vi har friske varer hver eneste dag i ugen i stedet for, at de skal handle alt på en økologisk lørdag,« siger han.

Abonnementet kommer til at løbe, som man kender det fra for eksempel Spotify og Netflix. Man tilmelder sig, og så bliver abonnementet trukket automatisk fra kontoen - der er ingen binding, og man kan framelde sig, når man vil.

20BUSF-tex-143541.jpg

Ville man ikke kunne tiltrække flere kunder, hvis det var gratis for alle?

»Det handler også om at skabe noget tilknytning til Føtex på den måde, at vi vil noget mere med dem, og de vil noget mere med os på sigt. Og vi gerne sammen skal være med til at udbygge økologien,« siger Jan Larsen fra Føtex, der har flere ideer til flere fordele til den økologiske kundeklub, som Føtex dog ikke er klar til at rykke ud med endnu.

Økologi er på mange måder blevet en kampplads mellem de store butikskæder i Danmark. COOP Danmark, der er hovedkonkurrent til Føtex' ejer Dansk Supermarked, har alllerede annoncerret, at man vill reducere prisen på økologiske varer med 200 mio. kroner om året over fem år - altså en mia. kr. i prisnedslag på varerne.

Virksomheden Aarstiderne

Jan Larsen afviser, at Føtex' nye økotiltag skal ses som en reaktion på COOPs prisreduktioner, men bekræfter at interessen for økologi bare vokser og vokser.

»Vi har set en utrolig søgning på økologi i Føtex, som er vokset mere end markedet de seneste år. Der er ingen tvivl om, at det kunderne efterspørger, det er økologi,« siger Jan Larsen og fortæller, at Føtex har fået én ny økologisk vare på hyllerne om dagen det seneste år.

ØKO+-abonnementet lanceres fredag med et introduktionstilbud, så man kan prøve den første måned for én krone og få de 20 pct. i rabat. Rabatten kan dog ikke kombineres med andre tilbud, så hvis der i forvejen er 15% rabat på økologiske løg, så får man ikke 35 pct. rabat, men stadig sine 20 pct.

De økologiske lørdage, som Føtex har kørt med gennem et stykke tid, stopper med lanceringen af ØKO+.

irma

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen