Berlingske Business

Nyt supermarkeds-koncept skal samle frihedshungrende Meny-købmænd

Glutenfri hyldemeter - nej tak
Det er ikke alle Meny-købmænd, der klapper i hænderne over luksuskyllinger, trøffelolie og glutenfri hyldemeter. Derfor har to tidligere Dagrofa-chefer stiftet Dygtige Købmænd A/S, der skal være et nyt alternativ for de frihedshungrende og selvstændige købmænd i branchen. Foto:

Det er ikke mere end et år siden, at supermarkedskæden Meny så dagens lys. Nu barsler to tidligere Dagrofa-chefer med et nyt forretningskoncept, der skal samle utilfredse udbryderkøbmænd, som har fået nok af at være en del af koncernen.

I Nordjylland klapper man ikke i hænderne over franske landkyllinger og trøffelolie, og derfor skal de selvejende købmænd heller ikke stopfodres med luksusprodukter, hvis kunderne alligevel ikke gider købe dem.  Købmændene skal have mere frihed til at styre, hvilke varer de propper i kølediskene, og hvis de hellere vil have tyndbenede skrabekyllinger, så er det i orden. Sådan lyder parolen bag et nyt supermarkedskoncept, som – hvis alt går efter planen – vil se dagens lys om lille års tid. Det skriver Børsen.

BM Indland

De er de to tidligere Dagrofa-chefer, Michael Østergård og Bjarne Bak, der har stiftet selskabet Dygtige Købmænd A/S. De regner med at kunne samle de selvstændige købmænd, der ikke har brudt sig om tilværelsen som Meny-supermarked.

»Vi går efter meget selvstændige mennesker, der har udstrakt behov for ikke at være bundet af en kæde. Hos os får de en højere grad af frihed,« forklarer Michael Østergård til Børsen.

varer

Danske Købmænds målgruppe er selvejende supermarkeder med en omsætning på over 20 millioner kroner.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen