Berlingske Business

Nye milliardinvesteringer i storcentre

storcenter
Fields i Ørestaden i København er et af de storcentre, der bliver udbygget de kommende år. Her er det sportsbutikker i det københavnske storcenter. Foto:

Selv om danske forbrugere fortsat holder på pengene, er investorer klar til at skyde over 10 mia. kr. i nye storcentre.

Der skal mere end tilbageholdende forbrugere og en stigende trussel fra e-handel til at få danske developere til at holde igen med nye storcenterprojekter. I alt er 30 nye shoppingcentre på tegnebrættet, skriver Børsen.

Det er developere som Steen & Strøm, TK Development, Dades og M. Goldschmidt, der ifølge en opgørelse fra Institut for Center Planlægning er klar med store investeringer.

11BUSHM3.jpg


I alt er der planlagt nye shoppingcentre på over 500.000 kvadratmeter, og det vil konservativt sat have en værdi på lidt over 10 mia. kroner.

Blandt de nye projekter er shoppingcenteret Viva i Odense, et nyt Citycenter Broen i Esbjerg samt en udbygning af Fields i København og Bruuns Galleri i Aarhus.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen