Berlingske Business

Ny Parken-boss hopper aldrig over, hvor gærdet er lavest

16BUSRygaard-2.jpg
Overskrift
Danmarks nyeste fodboldboss Bo Rygaard skal jonglere både ejendomsforretning, Lalandia, Fitness.dk og FCK i sit nye job som bestyrelsesformand i PS&E. Arkivfoto: Søren Bidstrup
 

Benhård resultatorienteret forretningsmand, som aldrig soler sig i succes, overtager nu Parken og skal skabe vækst i både bold, badeland og fitnesscentre.

Spillefilm, isolering og chokolade. Når det kommer til arbejdsområder, har den nye Parken-formand, Bo Rygaard, været omkring sig. Onsdag blev Bo Rygaard valgt ind i bestyrelsen i Parken, hvor han skal

overtage formandsstafetten fra den afgående John Dueholm. Der har været polemik om Rygaard, selv inden han var officielt tiltrådt, da formiddagsbladene skrev om hans høje formandshonorar. Der skal dog mere til at slå den 49-årige topleder ud.

Han kommer fra en stilling i en af de største fonde i Danmark, Dreyers Fond, og han har tidligere været direktør i Nordisk Film, Fazer, Duni og Rockwool. Ud over hans store erfaring fra direktørjob har han gennem årene siddet i adskillige bestyrelser, og lige nu dribler han rundt i intet mindre end ni bestyrelser, hvor det flere af stederne er som formand.

Den nye fodboldboss begyndte som nyuddannet i Nordisk Film som personlig assistent for den legendariske filmboss Jens Jordan. Inden længe kæmpede han sig op gennem rækkerne, og han nåede at blive koncerndirektør, inden han sluttede i Nordisk Film i 1996. Siden da rejste han videre til slikproducenten Fazer, og da de søde sager blev for meget efter syv år som anfører, blev han nordeuropæisk direktør for kosumentvareselskabet Duni. I 2005 blev han hentet til danske Rockwool, hvor han efter syv år i virksomheden sluttede som koncerndirektør.

Cornelius

Jagten på succes

Bo Rygaard har som mange andre topchefer fundet vejen til et godt helbred gennem påsætning af et par løbesko. Han udfolder sig på Nordsjællands veje med B&Os chef, Tue Mantoni, og TDC's bestyrelsesformand Vagn Sørensen, som er en del af Bo Rygaards løbeklub, og han har flere maratoner bag sig. Ifølge vennen og Kraka-direktør/samfundsdebattør Peter Mogensen er den nye Parken-boss et utroligt komplekst menneske.

»Du kan ikke sætte ham i en kasse. Han er et ordentligt og rart menneske, der spiller efter bogen. Men tag ikke fejl. Han kan også være benhård, og han er jo sindssygt resul- tatorienteret,« siger Peter Mogensen. Han bor i Hellerup med hustruen, Ruth, og de har sammen sønnen Sebastian. Mens Bo Rygaard løber frem og tilbage mellem maraton, direktørjob og ni bestyrelsesposter, udfolder konen både forretnings- og kreativt talent i frisørsalonen Hønsegården, og det kreative talent er der også i overflod hos familiens yngste medlem, Sebastian.

Han går til daglig på skuespillerskolen og har spillet med i fremtrædende danske film som »Submarino« og »9. april«. Han havde desuden en stor rolle i den Oscar-nominerede Thomas Vinterberg-film »Jagten«. For Bo Rygaard begyndte karrieren også ved filmen. Men nu ruller bolden i et nyt job, og Bo Rygaard skal skabe resultater med både badeland, fitness og fodbold.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen