Berlingske Business

Ny ledelse skal vende udviklingen i stormagasin

Salling_Libak_Business
Henrik Libak vil som direktør for Salling satse på tre ben: De unge, web-shop og bedre service. Foto:

Stormagasinet Salling, som er en del af Mærsks Dansk Supermarked, har de senere år oplevet dalende omsætning og indtjening.

Derfor har Salling skiftet ud i ledelsen og står nu klar med en ny strategi, som skal vende udviklingen. Det skriver dagbladet Børsen.

I efteråret hentedes Henrik Libak ind som ny direktør hos stormagasinet, som har butikker i Aarhus og Aalborg. Henrik Libak var senest chef for Bilka, og han har strategien klar til at vende den udvikling, som har betydet et dyk i omsætningen på 120 mio. kr. de seneste fem regnskabsår.

- Grundlæggende bygger strategien på tre ben: Vi skal have bedre fat i de unge kunder, vi skal have udbygget vores webbutik, og vi skal levere bedre service til kunderne, siger Henrik Libak til Børsen.

Også i bestyrelsen har Salling skiftet ud. Mærsk-topchef Nils Smedegaard Andersen gik for nylig af som bestyrelsesformand og blev afløst af Per Bank, administrerende direktør for Dansk Supermarked.

Salling havde i 2011 en omsætning på 874 mio. kr. og et driftsoverskud på 95 mio. kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen