Berlingske Business

Ny forlystelse: Tivoli vil give dig dit livs kvalmetur

TIKTAK
Den nye forlystelse Tik Tak i Tivoli.

Tivoli er i fuld gang med at bygge ny forlystelse, der står klar til åbningen 24. marts. Den hedder Tik Tak.

Tivoli sagde ved årsskiftet farvel til forlystelsen Snurretoppen, der efter 14 millioner ture på 29 år er sendt på pension.

Afløseren er imidlertid i fuld gang med at blive bygget, og den får navnet Tik Tak.

Her bliver gæsterne spændt fast mellem en mange tandhjul og dingenoter og kommer ud på en rejse gennem tid og rum, hvor de undervejs bliver udsat for en påvirkning på næsten 4G.

09BUSPix3-Tivoli-153155.jpg

Tivolis design director, Jacob Helenius, siger om Tik Tak, der har kostet 30 millioner kroner:

»Den bliver en af de vildeste Tivoli-forlystelser til dato, når det drejer sig om svimmelhed.«

»Gæsterne kastes rundt horisontalt i dobbeltbevægelser på den store og lille klinge, samtidig med at man vipper vertikalt op, ned og helt rundt,« siger han.

26BUSPix-Planet-1-135806.jpg

Tik Tak opføres der, hvor Snurretoppen stod - i det sydvestlige hjørne af den gamle have, hvor den designmæssigt passer ind i det videnskabelige tema, der også omfatter Himmelskibet, Astronomen og Aquila.

Artiklen fortsætter under billedet
TIK TAK - 2018011721191944_org
Nogenlunde sådan her kommer Tivolis nyeste forlystelse Tik Tak til at se ud, når den står færdig til åbningen 24. marts. Free/Tivoli/pr-foto

Den nye forlystelse kan rumme 40 gæster af gangen og 750 i timen. For at prøve den, skal man være mindst 140 centimeter høj.

24. marts åbner Tivoli dørene for sin 175-års jubilæumssæson.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen