Berlingske Business

Nu kan du scanne varer ind med mobilen i discountkæde

Danskerne vil helst have nyheder på mobilen
Foto:

Coop Danmark lancerer et nyt system i koncernens discountkæde.

I løbet af i år vil Coop Danmark selv lade discountforbrugere scanne varer ind med deres mobiltelefon, skriver Finans. Og i løbet af 2018 skal det system være rullet ud i alle koncernens 410 Fakta-butikker.

»Fakta-kæden er det rette sted at indføre det i første omgang på permanent basis, da der er tale om butikker med et mindre gennemsnitskøb end i de større supermarkeder. I konkurrencen er det afgørende at kunne gøre det let og enkelt for forbrugerne at handle ikke mindst i discountsektoren,« siger koncerndirektør Jan Madsen, som i Coop er ansvarlig for bl.a. Fakta og digitalisering, til Finans.

07BUSPix2-Peter-H-gsted-120.jpg

Ifølge professor Jan Damsgaard, Copenhagen Business School, som er ekspert i digitale betalinger, er Coops nye projekt led i en trend, der vil komme i hele dansk detailhandel.

»Butikkernes erfaringer med selvbetjeningskasser gør, at de nu er klar til næste skridt med også mobilløsninger. Når de laver den slags, peger meget internationalt på, at forbrugerne faktisk ikke snyder mere end tidligere. Så der kommer mange flere af de her løsninger,« vurderer Jan Damsgaard over for Finans.

Også hos eksempelvis Coops største konkurrenter, Dansk Supermarked og Dagrofa, arbejdes der intenst med mulige nye betalingsformer.

11BUScoop-154902.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen