Berlingske Business

Nu kan du betale med mobilen i Føtex og Netto

ewc
Kenneth Nielsen, digitalchef i Dansk Supermarked og Jesper Nielsen, direktør i Danske Bank(tv) holder pressemøde onsdag d. 11 marts 2015 i Storcenter Nord i Aarhus om det nye samarbejde mellem Danske Bank og Dansk Supermarked. Samarbejdet betyder at kunder i supermarkedskæderne Føtex, Bilka, Salling og Netto fremover vil kunne bruge deres mobiltelefon og Mobilepay-appen til at betale med. Ved kassen sidder kassedame Michelle Mogensen. Foto:

Dansk Supermarked, der står bag Netto, Føtex og Bilka, giver nu deres kunder mulighed for at betale for dagligvarerne med MobilePay.

Inden året er omme, behøver du ikke længere tage tegnebogen med, hvis du skal handle i Føtex, Bilka eller Netto. Det bliver nemlig muligt at betale med sin mobiltelefon via betalings-appen MobilePay i alle Dansk Supermarkeds 566 butikker over hele landet.

Allerede fra onsdag kunne kunderne i Føtex i Storcenter Nord i Aarhus gøre brug af betalingsmetoden.

Varehuset er dermed det første supermarked i Danmark, som giver kunderne mulighed for at betale for deres indkøb med mobiltelefonen. Over den næste måned lanceres den nye form for mobilbetaling i fire øvrige varehuse rundt om i landet, og efter en forsøgsperiode kan løsningen hurtigt udbredes til alle butikker, inden året er omme.

»Det er en helt revolutionerende måde at betale for sine indkøb. Det falder, efter vores mening, i god tråd med, at danskerne er begyndt at bruge sin telefon under indkøbsturen, hvor man lige skal tjekke sin indkøbsliste eller en opskrift. Derfor er det en helt naturlig forlængelse, at man hurtig, nemt og sikkert kan betale for sine varer på telefonen også,« siger direktør for e-commerce & digital hos Dansk Supermarked, Kenneth Nielsen og forklarer:

»Det er en meget kundevenlig og intuitiv løsning, hvor du bare skal logge ind på MobilePay, scanne MobilePay-logoet ved kassen, og så får man beløbet direkte op på mobilskærmen og godkender betalingen ved at swipe, ligesom vi kender det. Det betyder, at når ekspedienten har kørt dine varer igennem, så er beløbet klar på din telefon, og man skal ikke engang tilbage til kassen, for at udføre det,« siger Kenneth Nielsen.

Danske Bank betragter MobilePay-betaling ved kassen i Dansk Supermarked som et afgørende skridt fremad for at forbedre kundeoplevelsen omkring betaling i dansk detailhandels store kædebutikker.

»Det er en banebrydende løsning, vi har udviklet i samarbejde med Dansk Supermarked. Det er en løsning, som yderligere udbygger MobilePays førerposition på erhvervsområdet,« siger Jesper Nielsen, der er direktør for forretningsudvikling i Danske Bank, og fortsætter:

»Vi er stolte af MobilePay, og jeg er sikre på, kunderne vil tage rigtig godt imod betalingsmodellen, som, vi mener, gør det meget nemmere for kunderne at handle ind. Det er i hvert fald mindst lige så brugervenligt som betalingskort, og der er heller ingen gebyrer på MobilePay, ligesom vi kan love, at det ikke kommer i fremtiden,« siger Jesper Nielsen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen