Berlingske Business
17:29Renterne kom op igen efter en tur i lavningen

Nordmænd i opkøbsrus: Køber dansk spritmærke

Hot n' Sweet
Arcus tilføjer nu Hot n'Sweet brandet til deres portefølje, som allerede rummer en række gamle, danske spiritusmærker.

Norske Arcus køber Hot n'Sweet-brandet. Dermed får danske spritklenodier som Gammel Dansk og Aalborg Akvavit selskab af den kendte Hot n'Sweet lakridsvodka, som smager af Tyrkisk Peber-bolcher.

Haps, haps, haps - nu får de gamle spritklenodier Gammel Dansk, Aalborg Akvavit og Braastad cognac endnu en kending ind i folden.

Norske Arcus-Gruppen, der ejer de kendte spiritusmærker, har offentliggjort, at de køber det populære brand Hot n'Sweet, der især er kendt for at lave lakridsvodka med smag af Tyrkisk Peber-bolcher, fra danske Strandgaarden Wine & Spirits A/S. Det skriver Arcus i en pressemeddelse.

Opkøbet er på linje med Arcus strategi om at lave mindre opkøb, der kan blive løftet af selskabets eget produktionsapparat og salgsorganisation:

»Opkøbet af Hot n'Sweet vil give en profitabel vækst i Arcus spiritus-portefølje,« siger administrerende direktør i Arcus, Kenneth Hamnes, i en pressemeddelse om købet, og tilføjer:

»Hot n’Sweet har et endnu større salgspotentiale i Danmark, nu det bliver bakket op af Det Danske Spiritus Kompagni A/S.«

arcos

Det Danske Spiritus Kompagni vil fremadrettet stå for at sælge, distribuere og markedsføre Hot n'Sweet side om side med klassikere som Aalborg Akvavit, Gammel Dansk og snaps fra Høker, som de allerede står for. Selskabet er en partnerskabsvirksomhed mellem Arcus-Gruppen og Flemming Karberg Familieholding Aps etableret i 2013.

Hot n'Sweet blev lanceret i 1993 og blev hurtigt Danmarks best sælgende vodkashot. I dag er der en række smage tilknyttet til brandet, som bliver solgt i Danmark, Norge, Sverige og Nordiske toldfri-butikker. Det årlige salg ligger omkring 21 millioner kroner.

Parterne er blevet enige om ikke at offentliggøre prisen for det nye opkøb, men hos bestyrelsen i Strandgaarden Wine & Spirits er man også godt tilfreds med, at Arcus har købt Hot n'Sweet-brandet:

»Arcus vil med sine solide markedsindsigt tage Hot n'Sweet til det næste niveau,« siger bestyrelsesformand i Strandgaarden Wine & Spirits, Niels Wendelboe Jensen.

Handlen træder i kraft fra den 31. december 2017 og produktionen af Hot n'Sweet vil rykke til Arcus' fabrik i Gjelleråsen i Norge fra februar 2018.

Arcus har været registreret på Oslos Børs siden 2016.

Alexandre Ricard, Deputy Chief

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen