Berlingske Business

Nordjysk konkurs koster rejsekunder 2,2 millioner kroner

pension, rejse, senior - 20170
Sidste år gik rejseselskabet Hansen Rejser konkurs. Det afstedkom et krav fra 245 kunder på 2,2 millioner kroner mod selskabet. Men kassen er tom, konkluderer kurator. Free/Colourbox.com

Ejer trak penge ud af konkursramte Hansen Rejer, og dermed er der ingen penge tilbage til at indfri kundekrav.

Aalborg. Der er ikke noget at komme efter for hundredvis af kunder hos det konkursramte rejseselskab Hansen Rejser.

Det skriver Jyllands-Postens erhvervsmedie finans.dk.

Selskabet gik konkurs i juli sidste år. Efterfølgende anmeldte 245 kunder krav mod konkursboet for sammenlagt 2,2 millioner kroner.

Beløbet dækker over rejser, som kunderne havde forudbetalt til det nordjyske rejseselskab.

Men alle pengene er tabt. Pengene i konkursboet rækker kun til selve behandlingen af konkursen, lyder det.

Sagen vakte opsigt, fordi selskabets ejer allerede en uge inden konkursen ifølge kurator var klar over, at selskabet ikke var levedygtigt.

Alligevel hævede ejeren knap 400.000 kroner fra selskabets konto.

Hovedparten af pengene blev brugt på at betale udeståender tilbage til nogle af selskabets kreditorer.

Desuden blev 70.000 kroner overført til ejeren selv som afdrag på et lån, han tidligere havde ydet selskabet.

De penge burde ejeren havde holdt sig fra, vurderer kurator Jens Pontoppidan ifølge finans.dk.

Ejeren har efterfølgende indvilget i at tilbagebetale 75.000 kroner til konkursboet.

Kurator oplyser til finans.dk, at han ikke er stødt på forhold, der giver anledning til at blande politiet ind i sagen.

/ritzau/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen