Berlingske Business

Norden kæmper om købedygtige kinesiske turister

RB Kinesiske charterturister skal flyve direkte til København B
Kinesiske turister ved Den Lille Havfrue Foto:

Dansk turisme er kommet godt i gang i 2016 efter nogle magre år, men konkurrencen er hård, viser nye tal.

Dansk turisme er ved at komme tilbage på sporet efter flere års fald i markedsandele.

Og her er de kinesiske turister vigtige, mener Lise Lyck, som er økonom, turismeekspert og ekstern lektor ved CBS Handelshøjskolen i København.

kinesiske turister

- De kinesiske turister er vigtige for Danmark for at få en indtjening og gang i samhandlen. De er naturligvis ikke kun vigtige for Danmark, men for turismen i hele verden, fordi de er købedygtige med lyst til at rejse ud, se og opleve ting, siger hun.

Kineserne er det folk, som samlet bruger flest penge på udlandsophold. Dermed har kineserne ifølge Dansk Industri (DI) overhalet amerikanerne.

København

Af samme årsag har mange lande opdaget vigtigheden af væksten i antallet af kinesere, der rejser udenlands, fordi det gør dem til et attraktiv marked for turisme.

Også i Norden er konkurrencen om de købedygtige kinesiske turister hård, og nye tal fra DI viser, at Danmark halter bagefter.

nyhavn

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen