Berlingske Business

Nikes ordreindgang bekræfter frygt for tab af markedsandel

US-NIKE-REPORTS-STRONG-EARNINGS
Foto:

Det amerikanske sportsudstyrsselskab Nike fik klø i eftermarkedet, efter at koncernen ikke kunne leve op til analytikernes forventninger til de fremtidige ordrer i det forskudte første kvartal, der udløb med udgangen af august.

Den stigende konkurrence fra selskaber som Adidas og Under Armour har bekymret analytikerne, og tirsdag aften efter børstid blev frygten bekræftet, idet ordrevæksten var reduceret til 7 pct. mod en ventet stigning på 8 pct., skriver Bloomberg News.

USA-BUSINESS/

Der var ellers tale om ganske pæne resultater, da indtjeningen per aktie i kvartalet løb op i 73 cent mod de ventede 56 cent, mens omsætningen landede på 9,1 mia. dollar mod de estimerede 8,9 mia. dollar.

Men især de amerikanske ordrer skuffede med en stigning på blot 1 pct. mod de ventede 5 pct., og også ordreindgangen fra Kina lå med en stigning på 19 pct. 0,5 pct.point under forventningen.

nike-scandals

Aktien faldt 2,4 pct. i eftermarkedet efter at være dykket mere end 5 pct. kort efter meddelelsen.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen