Berlingske Business

Nike under stigende pres fra konkurrenter i tredje kvartal

NIKE-RESULTS/
FILE PHOTO: The logo of Nike (NKE) is seen in Los Angeles, California, United States, April 12, 2016. REUTERS/Lucy Nicholson/File Photo Foto:

Den amerikanske sportstøj-gigant Nike fik et højere overskud i det forskudte tredje kvartal end ventet. Men konkurrencen bider, og omsætningen er under pres.

Selskabet rapporterede efter børstid tirsdag et ordinært overskud på 0,68 dollar per aktie for kvartalet, der dækker over perioden december-februar.

Analytikernes bud lød på 0,53 af dollar per aktie ifølge en Bloomberg-undersøgelse.

Omsætningen beløb sig til 8,43 mia. dollar, hvilket var lidt lavere end de ventede 8,47 mia. dollar.

Den skuffende omsætning skyldes ifølge kritikere, at Nike ikke længere kan fastholde markedsandelen i kampen mod Adidas, Under Armour og andre af de fremadstormende branche-kolleger.

Investorerne kvitterede med at sende Nike-aktien ned med 2,7 pct. i eftermarkedet. Aktien faldt 1,1 pct. i den ordinære handel på Wall Street.

Kasper Rørsted

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen