Berlingske Business

Netto under anklage for fusk med slagvarer

GERMANY-DISTRIBUTION-SUPERMARKET-NETTO
Foto:

Sveriges forbrugerstyrelse undersøger discount-giganten for at snyde kunderne. Netto afviser beskyldningerne.

Den danske sort/gule discount-gigant Netto mistænkes for at fuske med slagvarer i Sverige, hvor forbrugerstyrelsen nu undersøger detail-kæden, skriver branchemediet Fri Köpenskap. Flere svenske butikschefer beskylder Netto for bevidst snyd, men adm. direktør for Netto i Sverige, Bent Holm, afviser beskyldningerne.

Flere af Nettos svenske butikschefer beskylder i Fri Köpenskap kæden for bevidst snyd. For når kunderne kommer for at købe slagtilbuddene, så findes varerne ikke i butikken. En uge annoncerede Netto f.eks. med et TV for 1.899 svenske kr. og en mobiltelefon til 399 kr.

06BUSDansk-Supermarked--163.jpg

»Vi fik nogle få mobiltelefoner og typisk et TV. Alt var væk efter et par timer, og jeg har haft kunder i butikken hele ugen, som følte sig snydt, da de spurgte efter varerne, og der ingen var. Mange var kommet ene og alene for at købe de annoncerede varer, men så handler de jo i butikken, og så tjener vi penge jo penge på det«, siger en butiksshef til Fri Köbenskap.

discount

Netto, som i Sverige har været anmeldt fem gange for utilbørligt lokkende slagtilbud, tilbageviser kritikken overfor avisen:

»Selvfølgelig forsøger vi ikke at snyde vores kunder, og i de tilfælde, hvor en vare bliver udsolgt, gør vi vores yderste for at finde erstatningsvarer til samme pris,« skriver Bent Holm i en mail.

Billede

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen