Berlingske Business
17:46Tak for i dag

Netto under anklage for fusk med slagvarer

GERMANY-DISTRIBUTION-SUPERMARKET-NETTO
Foto:

Sveriges forbrugerstyrelse undersøger discount-giganten for at snyde kunderne. Netto afviser beskyldningerne.

Den danske sort/gule discount-gigant Netto mistænkes for at fuske med slagvarer i Sverige, hvor forbrugerstyrelsen nu undersøger detail-kæden, skriver branchemediet Fri Köpenskap. Flere svenske butikschefer beskylder Netto for bevidst snyd, men adm. direktør for Netto i Sverige, Bent Holm, afviser beskyldningerne.

Flere af Nettos svenske butikschefer beskylder i Fri Köpenskap kæden for bevidst snyd. For når kunderne kommer for at købe slagtilbuddene, så findes varerne ikke i butikken. En uge annoncerede Netto f.eks. med et TV for 1.899 svenske kr. og en mobiltelefon til 399 kr.

06BUSDansk-Supermarked--163.jpg

»Vi fik nogle få mobiltelefoner og typisk et TV. Alt var væk efter et par timer, og jeg har haft kunder i butikken hele ugen, som følte sig snydt, da de spurgte efter varerne, og der ingen var. Mange var kommet ene og alene for at købe de annoncerede varer, men så handler de jo i butikken, og så tjener vi penge jo penge på det«, siger en butiksshef til Fri Köbenskap.

discount

Netto, som i Sverige har været anmeldt fem gange for utilbørligt lokkende slagtilbud, tilbageviser kritikken overfor avisen:

»Selvfølgelig forsøger vi ikke at snyde vores kunder, og i de tilfælde, hvor en vare bliver udsolgt, gør vi vores yderste for at finde erstatningsvarer til samme pris,« skriver Bent Holm i en mail.

Billede

 

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen