Berlingske Business

Navnet holder Daells Bolighus i live

Kurt Daell
Ejer af Harald-Nyborg-koncernen, Kurt Daell, afviser at lukke møbel-koncernen Daells Bolighus. Foto:

Trods et underskud på mere end 20 millioner kroner sidste år, afviser ejer Kurt Daell, at lukke Daells Bolighus, fordi det bærer hans navn.

Pengene har fosset ud af mødel-koncernen Daells Bolighus siden 2007. Alene i 2012 beløb underskuddet sig til 20 millioner kroner. Men nøglen bliver ikke drejet om, fastslår ejer Kurt Daell, der tillægger butikkerne stor affektionsværdi. Det skriver Børsen.

"Det betyder meget for mig personligt, og det har selvfølgelig en betydning, at familiens navn står på logoet. Bolighuset får en ekstra lang snor, fordi det hedder Daells. Hvis det hed Petersens Bolighus var det lukket forlængst," siger Kurt Daell.

Daells Bolighus er en del af Harald Nyborg-koncernen, sammen med netop Harald Nyborg, byggemarkedet Jem & Fix samt kildevandsselskabet Danish Bottling Company.

Kurt Daell er adoptivsøn af Christen Daell, som i 1910 stiftede Daells Varehus. Stormagasinet, som gik under navnet Dalle Valle, måtte lukke i 1999.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen