Berlingske Business

Morten Albæk vil sidde med ved bordet i Kasi-Jespers smykkefirma

q
Overskrift
Foto:
 
 

Den tidligere Vestas-direktør Morten Albæk vil præge udviklingen i Kasi-Jespers smykkefirma Endless. Derfor går han målrettet efter en bestyrelsespost.

Morten Albæk ser sig selv som kommende bestyrelsesmedlem i Jesper »Kasi« Nielsens smykkefirma Endless Jewelry. Det ekspansionsivrige smykkefirma har i foråret modtaget et kapitalindskud i den tocifrede millionklasse af investeringsselskabet Voluntas, der er stiftet af den tidligere Vestas-direktør Morten Albæk og Brøndby IF-rigmanden Jan Bech Andersen. De to nye investorer vil gøre et seriøst forsøg på at præge udviklingen i Endless, fortæller de.

»Vi har en forhåbning om, at vi vil få sæde i bestyrelsen,« siger Morten Albæk, direktør i Voluntas, og tilføjer:

»Det vil forventeligt være mig, der indtræder i bestyrelsen, hvis vi får tilbudt bestyrelsesposten,« siger han.

Jeg har ikke noget videre kendskab til Jesper Nielsen. Vi har investeret i virksomheden Endless og ikke i personen Jesper Nielsen. Jeg har selvfølgelig truffet ham i den proces, men derudover har jeg ikke tidligere stiftet bekendtskab med ham

Morten Albæk, direktør i Voluntas
DEL CITAT

Den tidligere marketingdirektør i Vestas, som magasinet The Internationalist har kåret som en af verdens 100 mest indflydelsesrige marketingdirektører, forlod for kun to måneder siden den børsnoterede vindmøllekoncern. Det skete for at blive direktør i Voluntas, som han har stiftet sammen med Jan Bech Andersen og Morten Tinggaard. De ser alle store muligheder i Endless-firmaet.

BIF pressemøde

»Vi anser Endless for at være en virksomhed, der har potentiale til at give en ganske fornuftig forrentning af vores investering. Ellers havde vi ikke foretaget den,« siger Morten Albæk.

»Efter at have gennemført vores egne analyser af Endless tror vi på, at der er plads til en nummer to, tre eller fire efter Pandora på det globale smykkemarked. Vi mener, at Endless qua ikke mindst partnerskabet med Jennifer Lopez har et stort potentiale i Nordamerika, men for den sags skyld også globalt. Tilmed har selskabet haft en god evne til at opbygge og udbygge dets partnerskabsnetværk,« siger Morten Albæk.

Brøndby_biz

Virksomheden, ikke personen

Drivkraften bag Endless’ hastige ekspansion er Jesper »Kasi« Nielsen, der er kendt fra flere sammenhænge i Danmark – bla. et historisk stort sponsorat i Brøndby, et opgør med smykkevirksomheden Pandora, og håndboldklubben AG København. Morten Albæk oplyser, at han ikke på forhånd kendte Jesper Nielsen personligt eller fra forretningssammenhænge.

dfgfg

»Jeg har ikke noget videre kendskab til Jesper Nielsen. Vi har investeret i virksomheden Endless og ikke i personen Jesper Nielsen. Jeg har selvfølgelig truffet ham i den proces, men derudover har jeg ikke tidligere stiftet bekendtskab med ham,« siger Morten Albæk og oplyser, at Endless er blevet gennemanalyseret, inden Voluntas lagde sine millioner på bordet.

»Som enhver anden investeringsvirksomhed har vi sat os nøje ind i produkter, strategi, økonomi, ledelse, værdikæden, konkurrenter og kernemarkederne, og på den baggrund har vi draget vores konklusioner om virksomhedens udviklingspotentiale,« siger Albæk.

Fokus på meningsfyldt arbejde

Voluntas har tiltrukket sig en del opmærksomhed, fordi investeringsfirmaet har slået sig op på at investere med fokus på meningsfyldt arbejde, mangfoldighed i kompetencer, kønsmæssig diversitet og miljø-og energimæssig ansvarlighed. Voluntas har kun opnået en mindre aktiepost i Endless og har ikke umiddelbart kunnet stille konkrete krav, men det betyder ikke, at Voluntas ikke vil udøve sin indflydelse.

»Vi har gjort det meget tydeligt, hvad det er for nogle principper, vi mener, at en kompetent og værdiskabende virksomhed skal drives ud fra, og det betyder også, at de andre investorer er klar over, hvad Voluntas står for,« siger Morten Albæk.

Brøndby_biz

En ny bestyrelse er ved at blive konstitueret i Endless, og grundlægger Jesper Nielsen mener, at Morten Albæk er en oplagt kandidat til en af bestyrelsesposterne.

»Jeg har en stor interesse i, at Endless får skabt så stærkt et brand som overhovedet muligt, og der hersker ingen tvivl om, at Morten Albæk er en mand med meget stærke kompetencer inden for marketing og branding, og derfor er vi uhyre glade for, at han vil være med til at præge Endless. Men bestyrelsen er ikke helt på plads endnu, så lad os nu se, hvordan det hele falder på plads,« siger Jesper Nielsen, der sammen med sin familie fortsat ejer den største aktiepost i Endless.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen