Berlingske Business

Modetøjsbutik skal igen have ny direktør

pix-Stylepit
Onlinemodetøjbutikken Stylepit mister fra nytår sin direktør. Arkivfoto: Simon Skipper, Scanpix Foto:

Stylepits Sven-Eric Nilsson forlader onlinebutikken ved årsskiftet oven på endnu et tocifret millionunderskud.

Onlinetøjbutikken Stylepit skal efter mindre end to år igen have ny topchef.

Den tidligere Velux-topchef Sven-Eric Nilsson stopper til nytår som direktør for modetøjsforretningen, der for halvandet år siden blev købt op af Bestseller-milliardæren Anders Holch Povlsen, skriver Børsen. Sven-Eric Nilsson ønsker ikke at fortælle årsagen til, at han forlader selskabet.

Direktørskiftet kommer efter endnu et tocifret millionunderskud - denne gang på 14 millioner kroner - i Stylepit, som har solgt modetøj på nettet siden 2000 og for nylig åbnede sin første egentlige butik. Det skete i Aalborg.

a

Stylepit er en del af Anders Holch Povlsens koncern Heartland, som også omfatter modebutikkerne Zalando og Asos men ikke Bestseller. Sidstnævnte har netop øget sit resultat før skat med 23 procent til 2,5 milliarder kroner.

Sven-Eric Nilsson tiltrådte i Stylepit 1. marts 2016. Han kom fra vinduesproducenten Velux og fik som opgave at afnotere Stylepit fra fondsbørsen og lægge en ny strategi for modetøjsbutikken.

26BUSMatas-172510.jpg

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen