Berlingske Business

Modemilliardær tæt på magten i Stylepit

Anders Holch Povlsen, Bestseller.
Anders Holch Povlsen, Bestseller. Arkivfoto.

Modekoncernern Bestseller har nu opnået tilsagn om køb af aktiemajoriteten i Stylepit. Men gennemførelsen af købstilbuddet udskydes, fordi ikke alle godkendelser er i hus.

Efter lang tids tovtrækkeri mellem aktionærerne i den netbaserede tøjforretning, Stylepit, har den danske modegigant, Bestseller med Anders Holck Povlsen i spidsen, nu opnået tilsagn om køb af aktiemajoriteten.

zalando

Bestseller havde tilbudt at købe minoritetsaktionærernes aktier i Stylepit for 20 øre pr. aktie, svarende til en samlet pris for Stylepit på 150 mio. kr. Bestseller havde betinget sig, at man kom til at kontrollere mindst 50,1 pct. af aktierne.

Tilbudsperioden er nu udløbet, og Bestseller har fået accept på køb af så mange aktier, at man kontrollerer 58,95 pct. af aktierne og stemmerne i Stylepit. Det fremgår af en fondsbørsmeddelelse fra modehuset onsdag.

Stylepit

Bestseller har imidlertid endnu ikke modtaget alle de nødvendige godkendelser fra konkurrencemyndighederne, og derfor er tilbudsperioden forlænget til den 10. december 2015 kl. 16.00.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen