Berlingske Business

Modeikon sparker svensk topchef ud

RALPH-LAUREN/CEO
Ralph Lauren vinker efter to år farvel til sin svenske topchef Stefan Larsson. Arkivfoto REUTERS/Lucas Jackson Foto:

Efter blot to år i spidsen for Ralph Lauren forlader svenske Stefan Larsson posten som topchef.

Ralph Lauren, som er bedst kendt for sine poloshirts, skal finde ny topchef. Det sker, efter svenske Stefan Larsson træder tilbage som følge af uenigheder mellem ham og mærkets grundlægger, 77-årige Ralph Lauren. Det skriver Wall Street Journal.

Uenighederne startede, fordi Larsson ønskede at være i stand til at hyre og fyre de folk, der står for den kreative del af forretningen. Ralph Lauren, der selv har styret den del af forretningen siden begyndelsen i 1967, var ikke villig til at gå med til Larssons krav.

»Bestyrelsen, Ralph Lauren og jeg har over den sidste måned arbejdet hårdt på at nå til enighed,« fortalte Stefan Larsson mærkets investorer, inden han konkluderede: »Men vi må erkende, at vi har for forskellige syn på, hvordan vi skal fotsætte.«

Billede

Torsdag faldt Ralph Lauren-aktierne med 12 procent. Det amerikanske mærke har længe kæmpet med dalende aktiekurser: I løbet af det seneste år er aktierne faldet mere end 30 procent.

Larsson overtog posten i 2015 efter succes hos både GAP Old Navy og 15 år hos svenske H&M.

Dengang udtalte designer-legenden Lauren til Reuters, at han først trækker sig den dag »de starter med at designe ting, han ikke forstår.«

Larsson forlader Ralph Lauren 1. maj i år og får 26 mio. dollars med sig. Indtil en ny overtager posten, vil finanschef Jane Nielsen sidde ved roret.

01BUSRALPH-LAUREN-EXIT-16.jpg

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen