Berlingske Business

Modedirektør tjener trecifret millionbeløb på gode bagdele

aaa
Foto:

Direktøren og stifteren af tøjfirmaet Mos Mosh, Kim Hyldahl, har på kun syv år omdannet selskabet til en kæmpesucces. Nu er det solgt for et trecifret millionbeløb.

Kim Hyldahl har på kun syv år skabt et tøjfirma, der klarer sig rigtig godt. Så godt at det nu er blevet solgt til en kapitalfond for et trecifret millionbeløb. Det skriver Børsen.

Firmaet, der blev stiftet i 2010, er solgt til den tyske kapitalfond Findos Investor, der investerer i mellemstore virksomheder.

Kim Hyldahl ønsker ikke at komme nærmere ind på, hvor meget selskabet er blevet solgt for, men siger bare, at det er et trecifret millionbeløb, som han er meget glad for. Ifølge Børsen investerer Findos Investor dog typisk i virksomheder til en værdi på mellem 250 og 500 mio. kr. hvilket også er i den klasse Mos Mosh befinder sig.

15BUSFlere-modefirmaer-pr#2.jpg

"Men jeg er meget tilfreds. Det er en flot pris," siger Kim Hyldahl til Børsen.

For kun syv år siden var Kim Hyldahl gået konkurs med et andet tøjfirma. Kim Hyldahl ville levere jeans til kvinder rundt om i verden, så hans sidste skud på stammen var et udkast til nogle jeans, som han fik opbakning på af kolleger i modebranchen.

Idéen var, at Hyldahl ville lave jeans der sidder flot på kvinders bagdele, da han siger, at det altid er noget, kvinder vil have. Og noget tyder på, at han har ret, for i 2016 havde han hævet i omegnen af 50 millioner i udbytte i Mos Mosh siden stiftelsen i 2010.

27BUSDagens-foto--CMO-14404.jpg

Corporate finance-rådgiveren Clearwater har stået for salgsprocessen af Mos Mosh, der er resulteret i, at Findos ejer 69 %, og Kim Hyldahl 29 %. Firmaets salgsdirektør David Skjødt har købt sig til en andel på 2 % af aktierne.

Mos Mosh er i særlig grad populært i Tyskland, hvor kæden har mere end 700 forhandlere.

Billede

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen