Berlingske Business
12:08Cognac-glade kinesere løfter fransk Pastis-producent

Mobil-opkomlingen Plenti er allerede halvvejs i mål

Billede
Plenti er stiftet af Peter Mægbæk og Morten Strunge. Foto:

Da folkene bag Plenti i marts sidste år lancerede endnu en spiller på det i forvejen pressede danske mobilmarked, spurgte mange sig selv, om der var brug for endnu en operatør.

Knap 10 måneder efter hælder de fleste nok til et ja, efter at Plenti kan fortælle, at man har fået kunde nummer 50.000 i folden.

Det er lige præcis halvt så mange, som man havde som målsætning for selskabets første to leveår.

- Målet har hele tiden været at nå 100.000 efter to år. Og med det tempo vi vokser i nu, har vi god grund til at være endnu mere ambitiøse end det, siger direktør Peter Mægbæk i en pressemeddelelse.

pix-Plenti

Oprindeligt udbød Plenti kun mobilabonnementer med fri tale og fri data, hvor der også var tilknyttet en række underholdningstjenester.

Men siden fulgte også et billigere abonnement uden ekstra indhold, og det er formentlig en stor del af årsagen til selskabets pæne vækst.

I hvert fald, hvis man spørger senioranalytiker Morten Imsgard fra Sydbank.

- De har forsøgt at sælge underholdningspakker med telefoni, og det er sværere end den klassiske opskrift med en lav pris på et rent teleprodukt.

Strunge_poscast

- Men erkendelsen har formentlig også været hen ad vejen, at det er svært at vokse i tilfredsstillende tempo med den type produkt på hylden, siger analytikeren.

Han godkender dog Plentis vækst og ser den som et tegn på, at der fortsat er plads til mindre spillere, der holder de store udbydere af mobiltelefoni som Yousee, Telia og Telenor i kort snor.

- Hvis de store hæver priserne, så står der hele tiden nogen på sidelinjen og er klar til at byde sig til.

- På den måde er selskaber som Plenti vigtige for et dynamisk marked, siger Morten Imsgard.

Han konstaterer samtidig, at konkurrencen altså fortsat arbejder til kundernes fordel på det danske mobilmarked.

- Jeg tror, at man kan være helt rolig og sige, at mobiltelefoni ikke bliver dyrere for forbrugerne i 2017, siger han.

Plenti er stiftet af Peter Mægbæk og Morten Strunge.

De har tidligere stået bag teleselskabet Onfone og bredbåndsudbyderen Fullrate. Begge selskaber er siden solgt til TDC.

/ritzau/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kommenteres og debateres via Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen