Berlingske Business

Miljømand bliver ny direktør i Wonderful Copenhagen

Mikkel Aarø-Hansen
Overskrift
Mikkel Aarø-Hansen tiltræder som ny administrerende direktør for Wonderful Copenhagen.
Turister
Overskrift
Foto:

Turismeorganisationen Wonderful Copenhagen henter sin nye direktør i Miljøministeriet.

Fra miljø til salg af turisme. Det er det karrieskift, som International Miljødirektør i Miljøministeriet, Mikkel Aarø-Hansen, tager, når han 1. juni tiltræder som ny administrerende direktør for Wonderful Copenhagen.

Ifølge en meddelelse fra Wonderful Copenhagen fuldender ansættelsen af den 41-årige Mikkel Aarø-Hansen en fornyelsesproces af organisationen, som  bestyrelsesformand Peter Højland satte i gang i 2014. Indtil videre har den blandt andet medført en udskiftning af otte bestyrelsesmedlemmer i marts.

»Mikkel Aarø-Hansen er den helt rigtige profil til at føre Wonderful Copenhagen ind i en ny tid, hvor fokus på turismens bidrag til vækst i samfundet er større end nogensinde, samtidig med at den internationale konkurrence hele tiden skærpes. Mikkel Aarø-Hansen kommer med en stor erfaring og stærke lederkompetencer fra sin tid i Københavns Kommune og Miljøministeriet og har derudover været med at sætte en agenda i politiske fora både nationalt og internationalt,« skriver Peter Højland i meddelelsen.

Mikkel Aarø-Hansen er uddannet Cand.scient.pol. fra Københavns Universitet og har ti års erfaring som leder. Hans karriere begyndte som fuldmægtig i Miljøministeriet i 1999, hvor han efterfølgende både har været ministersekretær og pressechef. Han har endvidere været centerchef i Københavns Kommune i fem år og har siden 2012 været International Miljødirektør i Miljøministeriet.

Ifølge meddelelsen har turismen i hovedstaden siden finanskrisens lavpunkt i 2009 og frem til udgangen af 2014 haft en samlet vækst på 43 pct., og i 2014 satte hovedstaden ny rekord med over 9 mio. overnatninger.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen