Berlingske Business

Mild vinter bider på IC Group

Mads Ryder
Direktør i IC Companys Mads Ryder Foto:

Tøjgiganten IC Group kommer ud med halvårsregnskab, hvor især outdoor-mærket Peak Performance er skadet af en mild vinter.

IC Group har mærket effekterne af det fraværende vintervejr, det viser halvårsregnskab for 2014/15, der blev offentliggjort tirsdag. Tøjvirksomhedens resultatet i andet kvartal 2014/15 ligger på 17,8 millioner før skat sammenlignet med 26,6 millioner sidste år.

IC Group vælger fortsat at satse stort på sine kerneprodukter, tøjmærkerne Tiger of Sweden, By Malene Birger og Peak Performance. Det ses på omsætningen, hvor man fortsatte takterne fra det første kvartalsregnskab og kan fremvise en rapporteret vækst på kerneområdet på 5 procent i forhold til halvårsregnskabet 2013/14.

BM

Til gengæld går det nedad for ikke-kerneprodukterne, som blandt andet er engrossalg af tøjmærket Saint Tropez. I første kvartal faldt omsætningen med 17 procent, og i halvårsregnskabet forsætter nedturen på ikke-kerneforretningerne med et fald på 5,2 procent.

Siden IC Group frasolgte mærkerne Matinique, InWear, Part Two og Soaked In Luxury til DK Company har koncernen næsten udelukkende fokuseret på sine tre kerneprodukter eller »Premium brands«, så derfor er det lave overskud altså værd at bide mærke i. Man noterer dog en beskeden vækst i alt på 3,3 procent for alle fortsættende aktiviteter.

pix_Ryder

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen