Berlingske Business

Metro-varehusene skifter gear igen

ARCANDOR/
Foto:

Varehuset Metro vil være dynamiske igen og satser på ny i positiv retning efter år med stagnation og opstramninger, lyder analysen.

Det tyske varehus, Metro, satser på ny i positiv retning efter år med stagnation og opstramninger. Det er dog stadig en balancegang, da deres indtjening ligger tæt på nul. Sådan lyder det i en analyse af Aktieinfo Danmark.

pix-metro

Netop stramninger kan mærkes i Danmark, hvor Metro-kæden lukkede alt ned i november sidste år. Lande, hvor Metro ønsker at ekspandere er ramt af dårlige tider. Rusland, Tyrkiet, Kina og Indien er blandt andet på listen, hvor kun det sidstnævnte er i vækst.

Det kan derfor blive nødvendigt at udskyde ekspansionen og i stedet forbedre indtjeningen, lyder det af analysen.

METRO-RESULTS/

Men resultaterne begynder at vise sig. Nettoresultatet svarer til knap en procent af omsætningen, så det er stadig på et lavt niveau. Dog er der optismisme hos ledelsen, hvor man vil forsøge at få mere dynamik ind i virksomheden og blandt medarbejderne.

Der bliver alligevel ikke reddet en eneste arbejdsplads, når Metro-kæden lukker og slukker i Danmark

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen