Berlingske Business

Metro får kursklø efter stort frasalg

METRO-VIETNAM/
ARKIVFOTO.  Foto:

Det tyske selskab Metro AG har en hård mandag på aktiemarkedet, efter at koncernen har solgt kæden Galeria Kaufhof til det canadiske selskab Hudson's Bay.

Hudson's Bay betaler 2,83 mia. euro, svarende til omkring 21 mia. kr., for Galeria Kaufhof, der er en kæde af stormagasiner, og vil blandt andet bruge opkøbet til at komme ind på det europæiske marked, skriver Bloomberg News.

Metro oplyser, at provenuet for salget vil blive brugt til at nedbringe selskabets gæld med 2,7 mia. euro.

Metro-aktien falder 4,1 pct. til 29,72 euro på børsen i Frankfurt, hvilket placerer aktien tæt på bunden af det brede, fælleseuropæiske Stoxx 600-indeks, der består af omkring 600 selskaber fordelt på 18 lande i Europa.

Flere analytikere påpeger over for Bloomberg News, at aktien primært falder, fordi forventningen var, at selskabet ville være i stand til at barbere en større del af gælden i forlængelse af frasalget.

Faldet skal dog ses i lyset af et negativt aktielandskab i mandagens handel.

Sampension Kontor på Tuborg Havnevej i København

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen