Berlingske Business

Mere Starbucks-kaffe til københavnerne

STARBUCKS
Starbucks åbner tre nye caféer på centrale lokationer i København. Foto:

Snart åbner verdens største kaffekæde tre nye kaffebarer på populære lokationer i hovedstaden.

Danmark har længe været blandt de mest kaffedrikkende lande i verden. Og nu opruster Starbucks indsatsen i krigen om de kaffeelskende københavneres gunst. I løbet af sommeren og efteråret åbner tre nye Starbucks-caféer på Fisketorvet, Frederiksborggade og i Frederiksberg Centret.

I december 2014 åbnede Starbucks sin første café på en strøgplacering, nemlig på Rådhuspladsen i København. Lignende populære lokationer skal nu sikre den amerikanske kæde mere vækst og indpas på det danske marked. Et marked, hvor bl.a. den danske kæde Baresso ellers har besat nogle af de mest besøgte steder såsom Kongens Nytorv og på Højbro Plads.

JAPAN-COFFEE/

»Vi har allerede åbnet fire Starbucks-kaffebarer i Københavnsområdet, og dem har kunderne taget rigtig godt imod. De tre nye kaffebarer har super lokationer, så potentialet for dem alle er stort,« skriver Marianne Bedsted, der er direktør for Salling og franchise i Dansk Supermarked, i en pressemeddelelse.

Caféerne åbnes i samarbejde med Dansk Supermarked, som har licens til at drive de 14 eksisterende Starbucks-kaffebarer i Danmark. De bliver selvstændigt beliggende caféer i stedet for en del af et varehus, hvilket er en form, kæden tidligere har åbnet butikker i.

30BBMemail-kasper-basse.jpg

Danmark fik første gang Starbucks at smage i 2007, da kæden åbnede sin første skandinaviske butik i Københavns Lufthavn, Kastrup. Det var syv år efter, den største danske kaffekæde Baresso åbnede sin første kaffebar.

FILE USA STARBUCKS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen