Berlingske Business

Medvind til B&Os Play-satsning

pix-bang
Foto:

Ungdoms- og modesektion overrasker positivt i Bang & Olufsens ellers skuffende kvartalsregnskab.

Play-sektionen hos Struer-baserede Bang & Olufsen kommer igennem andet kvartal med et resultat, der viser en pæn vækst på de nye produktserier, der hovedsageligt henvender sig til det yngre, mere modebevidste segment.

Afdelingen omsætter i andet kvartal af det forskudte regnskabsår 2012/2013 for 159,3 mio. kr. i forhold til samme periode året før, hvor omsætningen lå på 65 mio. kr.

Kvartalets omsætning er en positiv overraskelse i forhold til analytikernes estimater, der ifølge SME Direkts indsamling lød på 151 mio. kr.

B&O har i løbet af de sidste kvartaler udvidet produktsortimentet kraftigt i Play-divisionen med blandt andet A1-fjernsynet, en række transportable lydsystemer samt stuehøjttaleren A9 - og det har bidraget med solid vækst.

Det ligger desuden i tråd med B&O's strategi "Leaner, faster, stronger," hvori Play-divisionen er udnævnt til koncernens vækstmotor sammen med Automotive-afdelingen, der producerer lydsystemer til biler. De skal sammen sikre vækst i koncernen og fungere som indgangsvinkel til den oprindelige, klassiske AV-afdeling, der producerer de kendte fjernsyn og lydsystemer.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen