Berlingske Business

Matas-topchef: Vi skal investere i de fysiske butikker

Matas chef
Chef for kosmetikkæden Matas, Gregers Wedel- Wedelsborg. Arkivfoto: Sofie Mathiassen / Ritzau Scanpix Foto:

Materialistkæden skal investere i egne butikker. Allerede nu er der lavet flere butiksopdateringer, og der skal flere til.

Det fortæller Matas' administrerende direktør, Gregers Wedell-Wedellsborg, på selskabets kapitalmarkedsdag i Allerød.

- De opdaterede butikker gør det bedre, end de der ikke er opdateret, siger Gregers Wedell-Wedellsborg.

Præsentationen på kapitalmarkedsdagen viser, at omkring 150 butikker skal have et løft. Det er ikke kun et løft af facaderne, men også den oplevelse kunderne får i butikken.

Helt konkret fortæller direktøren, at mellem 10-20 butikker kan gøres større, 10-20 steder er der butikker, der på en måde kan lægges sammen.

- Nogle steder servicerer vi kunderne bedre med en større butik frem for to små butikker, siger direktøren.

Derudover er der ifølge Gregers Wedell-Wedellsborg 5-10 steder, hvor der er grobund for flere butikker.

I forbindelse med opdateringen af butikkerne, fortæller han også, at det ikke vil være en betydelig omkostning at lukke flere butikker. Som det ser ud nu, vil det dog ikke ske lige foreløbigt, da alle butikkerne giver overskud i ebitdamarginen.

- Hvis en butik går i rødt, og vi ikke kan vende det, så har vi meget lav tålmodighed med butikken, siger Gregers Wedell-Wedellsborg.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen