Berlingske Business

Matas' omsætning steg 2,2 pct. i tredje kvartal

De stribede fra Matas bliver flere
Foto:

Det fremgår af selskabets salgsopdatering fra tredje kvartal torsdag morgen.

Matas' omsætning voksede sig 2,2 pct. større i tredje kvartal 2014/2015 i forhold til samme periode året før.

Det fremgår af selskabets salgsopdatering fra tredje kvartal torsdag morgen.

Derudover kan Matas glæde sig over en like-for-like vækst på 0,8 pct., hvilket skal ses i forhold til en like-for-like vækst i den tilsvarende periode i 2013/14 på 5,5 pct.

- Udviklingen i julehandlen var lidt under det forventede. Der er endnu ikke offentliggjort generelle detailsalgsdata for julen i Danmark, men julehandlen er af Dansk Erhverv blevet estimeret til at have vist en samlet vækst på ca. 1 pct. i forhold til julen 2013, lyder det i en meddelelsen.

Matas fastholder dermed forventningerne til 2014/15. Materialistkæden venter stadig en samlet omsætning for 2014/15 i underkanten af 3,5 mia. kr. baseret på en sammenlignelig vækst, like-for-like vækst, på 1-2 pct.

Driftsmarginen målt på EBITA-resultatet ventes stadig på niveau med 2013/14, hvor den udgjorde 17,1 pct.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen