Berlingske Business

Matas melder konkurrent for at bruge vildledende skilte

Investorer skrotter Matas Børsdebutanten Matas fortsætter i fi
Foto:

Den børsnoterede materialistkæde Matas har meldt konkurrenten Normal til Forbrugerombudsmanden for at skilte med vildledende markedspriser, skriver finans.dk.

Normal har på flere skilte angivet, hvor meget forbrugerne kan spare. Men ifølge Matas' kontrol af skiltene er markedsprisen angivet for højt, og en række produkter kan således købes billigere i Matas end Normals sammenligningspris.

- Vi ønsker gerne fri konkurrence på markedet. Men det er ikke rimeligt, at en kæde i stort omfang bruger urigtige angivelser i markedsføringen af priser og dermed vildleder forbrugerne. Vi mener, at Normals ageren er i strid med lovgivningen, siger Matas' informationschef, Henrik Engberg Johannsen, til finans.dk.

16BUSTorben-Mouritsen-Norma.jpg

Normals administrerende direktør, Torben Mouritsen, afviser over for erhvervsmediet at vildlede. Han mener, at klagen viser, at Matas betragter kæden som "en alvorlig konkurrent".

Matas har for nylig løftet sløret for sit nye koncept "Altid", hvor mere end 100 dagligvarer skal udbydes til faste, lave priser. Det er stort set samme koncept som Normal, der venter at fordoble sine 25 butikker i løbet af 2016.

Matas Børsdebutanten Matas fortsætter i fi

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen