Berlingske Business

Matas mærker stigende interesse blandt kunderne på Black Friday

Billede
Det er ikke kun fredag, at man kan benytte sig at tilbud. Faktisk kører Matas-kæden et tilbud weekenden over på nettet. Foto:

Store shoppingdag - eller på godt amerikansk Black Friday - har fået godt fat i de danske forbrugere. Og hos Matas mærker man i kædens butikker en stigende interesse for indkøbsfænomenet.

»Det er noget, som er vokset. Og det er ikke bare sket på et enkelt år men over de seneste par år« siger Henrik Engberg Johannsen, der er informations- og miljøchef i Matas.

»Vi kan se, at der er en stigende interesse - og vi forventer også en markant og kæmpe interesse for at handle på Black Friday i år,« siger han til Ritzau. Finans.

Det er ikke kun fredag, at man kan benytte sig at tilbud. Faktisk kører Matas-kæden et tilbud weekenden over på nettet.

Billede

I USA følges Black Friday, hvor der er varer i butikkerne, der er sat ned, af Cyber Monday, hvor det er tilbud på nettet, der lokker forbrugerne til. Men den er man ikke hoppe på hos Matas.

»Vi forsøger at holde konceptet så enkelt som mulig. Både for kundernes skyld og for de ansatte,« siger Henrik Engbjerg Johannsen.

Black Friday

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen